The Method

THE PHASES OF THE MVM METHOD

MVM partners internazionalizzazione

FasTEST

We measure the “international mentality” of the company and how ready it can be for export. We evaluate the exportability of the “offer system” and its international character.

Misuriamo la “mentalità internazionale” dell’impresa e quanto può ritenersi pronta per l’export
MVM partners internazionalizzazione

B.I.O.

Business Intelligence Overview for each product we identify the most attractive countries in terms of growth trends, market demand, risk and accessibility.

Business Intelligence Overview per ogni prodotto identifichiamo i Paesi più attrattivi in termini di trend di crescita, domanda di mercato, rischio e accessibilità.
MVM partners internazionalizzazione

Public loans

We inform about funding opportunities and we prepare projects and questions to obtain public grants for internationalization projects and company-funded training. We support companies in the administrative management and reporting phases of co-financed projects.

Ottenere contributi pubblici per i progetti di internazionalizzazione
MVM partners internazionalizzazione

Coaching

Support to the owners and managers for the transition from the national market to the multinational market.

Supporto alla proprietà e ai dirigenti aziendali per la transizione dal mercato nazionale al mercato multinazionale
MVM partners internazionalizzazione

Fast Forward

Fast Forward is an analog digital export strategy that aims to identify the most functional partners for commercial development for each product and each country. Fast Forward combines the managerial approach with the most modern digital techniques.

Fast Forward è una strategia export analogico digitale che mira ad individuare per ciascun prodotto e per ciascun paese, i partner più funzionali allo sviluppo commerciale
MVM partners internazionalizzazione

Fair 2 you

We help companies to enhance promotional investments for the participation at international fairs.

Aiutiamo le imprese a valorizzare gli investimenti promozionali per la partecipazione a Fiere internazionali.
MVM partners internazionalizzazione
The MVM METHOD allows companies' export projects to develop in a structured, planned way.
The integration of digital and analogue tools ignite companies to reach the most of the opportunities on target markets, finding new customers and partners.
The 6 phases of the method help the entrepreneur to plan the export strategy and implement all the activities, until the achievement of the turnover objectives.

3 miliardi di persone desiderano possedere prodotti Made in Italy

Il mondo ama l’Italia, ma non si fida degli italiani

Offrire prodotti distintivi, essere rigorosi nei processi e negli impegni

Questo sito o gli strumenti di terze parti in esso integrati trattano dati personali e fanno uso di cookie o altri identificatori necessari per il funzionamento e per il raggiungimento delle finalità descritte nella cookie policy.
Se vuoi saperne di più o revocare il tuo consenso a tutti o ad alcuni dei cookie, consulta la cookie policy.